Malerfirma Jægerspris

Måske skal dit malerfirma i Jægerspris have en maskot?

Måske skal dit malerfirma i Jægerspris have en maskot?

editorial

Du har måske set alt fra reklamer til malervogne, hvor de kører rundt med et navn, et logo og måske endda en maskot på bilen, hvor man nogle gange tænker, at det er lidt tegneserie-agtigt, men hvorfor overhovedet have en – og ville sådan en passe til dig malerfirma i Jægerspris?

Der er faktisk mange gode grunde til at have en maskot til ens firma, og her mener vi den slags fiktive ting, der ofte er karikerede af virkelig personer eller netop tegnede som en figur, et dyr eller lignende, som var det taget ud af en tegneserie.

Det er ikke en talsperson eller et ansigt udadtil, som man har hyret til at deltage i nogle reklamer, for selvom folk godt kan ende med at associere den person med dit firma, så vil man helst have noget unikt til ens firma.

Og det er da netop også det med association, som er årsagen til, at det kan være smart at have en maskot, også selvom man som udgangspunkt tænker, at det kan virke lidt barnligt.

Men tænk selv, hvis et barn på gaden får øje på jeres maskot, og barnets forældre bider mærke i firmanavnet og bruger jer til en maleropgave næste gang! Det er da værd at tage med.

En maskot bliver også et samlingspunkt for medarbejderne, hvor man måske internt giver den navne og skaber historier om den; så det er en måde til at binde folkene på arbejdspladsen sammen.

Men vigtigst er det netop for kunderne og de mulige af slagsen, der får øje på dit navn og ikke mindst maskotten og binder den sammen, for selv de ordblinde kan genkende en maskot, så den må gerne være enkel at huske.

En figur er altid lettere at huske end et slogan, et navn eller et godt tilbud, så at se en maskot er simpelthen bare en god møde at mødes på.