logo design

Du får kun en chance for at gøre et godt førstehåndsindtryk

Du får kun en chance for at gøre et godt førstehåndsindtryk

editorial

Når du går med tanker om at åbne en virksomhed er det vigtigt at du bruger næsten lige så meget tid på at tænke over din visuelle identitet, som du gør over din virksomhedstrategi. Din visuelle identitet som blandt andet er dit logo design skal fortælle din nuværende og potentielle kunder hvem og hvad du som virksomhed står for.

Et dårligt eller sjusket logo der er lavet af en veninde, der tidligere har lavet et par logoer er ikke hende du skal vælge, hvis du gerne vil gøre et godt førstehåndsindtryk og få muligheden at kunden vælger at kontakte dig. Der skal ikke mange kunder der fravælger det før det har været dyrt at spare på dit visuelle design.

Sammenlign det med en bog

Hvis du er i tvivl om vigtigheden, så prøv at tænk på det som en bog. Du kender ikke bogen, har aldrig hørt om den eller forfatteren og nu skal du vælge om du skal købe bogen eller finde en anden. Har bogen en lækker gennemarbejdet forside, er der større sandsynlighed for at du vælger at købe den, end hvis forsiden er kedelig. Det har ingen betydning at bogen måske i virkeligheden er verdens mest spændende. 

Et godt logo

Et godt logo er som udgangspunkt et der er enkelt og nemt at huske, samtidig med at det udtrykker hvad du og dit firma repræsentere. Det lyder nemt, men det er det ikke. Det kræver et helt særligt talent at kunne udtrykke dette i et logo. Prøv at tænke på de logoer du kender. Facebooks enkle hvide f på en blå baggrund, McDonalds gyldne buer som man kan genkende på kilometers afstand på motorvejen. Præcis så langt væk, at man har tid til at træffe en beslutning og køre af motorvejen. Et godt logo skal også kunne genkendes på 1 cm som eks. telefonen.